linda-afrika-avontuur.reismee.nl

Yesss het gaat beginnen?

Hoiiii, zoooo dit is dan nu het eerste verhaaltje met foto’s in Tanzania op m’n reisblog, jaja ik ga mee met de tijd?. Over ‘tijd’ gesproken: zoals gewoonlijk was ik weer ‘s lekker preciés op tijd vrijdagochtend bij het vliegtuig... Ontspannn. Goeie directe vlucht gehad met KLM, die 8,5 uur zijn voorbij gevlogen! Overigens: ik schrijf een beetje kort want ik doe ik nu op mijn telefoon want m’n laptop laat het tot nog toe af weten. En aangezien ik vanaf morgenochtend 6.30u voor een week offline ben, dan toch nog maar even zo. Tot die tijd regelmatig WiFi in onze luxe lodge Salinero in Moshi. De hoofdgids Genes haalde mij op van het vliegveld en we reden in 3 kwartier naar de lodge, een hele grappige relaxte behulpzame vent die direct vertrouwen uitstraalt. Twee meiden waren al een dag eerder aangekomen en met hen ben ik direct zaterdagochtend mee de bush in getrokken, begeleidt door een locale gids van Moshi en een hulpgids van de expeditie. We zijn na een enerverend ritje op de bumpy road aangekomen op een mooie plek waar we naar een koffiemakerij gingen kijken en waar een prachtig mooie hoge waterval was. Maar eeerst nog even een stukje lopen... “kan ik mn flipflops aanhouden of moeten mn gympen mee?” Het antwoord was nogal nonchalant “Ohhh ja nou jaaa neem ze maar mee voor de zekerheid.” Het stukje lopen was bij elkaar 9,5 km op smalle paadjes, in de hitte, omhoog... goeie training ff dus om te acclimatiseren?. Eerste spierpijn is binnen. Op de foto’s zul je zien hoe mooi de natuur is, hoe schattig de kindjes onderweg waren, hoe interessant en grappig het koffie maken was, de bonen plukken, pletten, roosteren, zeven, koken en lekker drinken. Overal wordt bij gedanst en gezongen, heerlijk. De waterval was hóóg en mooi, ennn ff lekker verkoelend?. ‘S Avonds met z’n viertjes lekker in de stad gegeten en de rest van de groep verwelkomt na hun vlucht uit A’dam. Vandaag de briefing gekregen, alle gidsen ontmoet, veeel info gekregen, de uitrusting van iedereen gecheckt, gewogen, goedgekeurd. Relaxxx. Morgenochtend om 6.30u ontbijt, 3 u rijden naar Rongai gate, registreren, lunchen en dannn de eerste voetstappen op de berg! Rustig aan beginnen met een wandeling van maar 3 uurtjes, vele zullen er nog volgen. Over een week ben ik weer terug in de lodge. De vraag is alleen ‘hoe’? Hahaha. Ik heb er alle vertrouwen in. Langzaaaam, maaar zéker. Hakuna Matata.

Reacties

Reacties

Kathinka

Top om te horen dat je zo’n goede start hebt gemaakt . Heel fijn ?Nogmaals toi toi toi Lin . Je kán het !!

Thérèse

Lieve Linda, heel veel plezier, kracht en inspiratie gewenst op je bijzondere reis. ENJOY! Warme groet, Thérèse

Lidewij

Lieve vrouw, wat een mooi begin van je reis! Ben heel benieuwd naar het vervolg ?

Yvonne

Klinkt al goed allemaal. Geniet ervan en ik blijf je volgen.

Linda Ydema

Oeps, nog een keer verstuurd geloof ik haha. Maar ik probeer al de hele tijd foto’s te uploaden maar na verschillende pogingen niet gelukt ivm trage lodge WiFi ofzo. Geduld.

Beppie

Wat een avontuur en wat stoer! Trots op mijn nichtje!

Theo

Zat vandaag de routes weer eens te bekijken...Rongai dus....geweldig hoor. Gaat jou lukken, veel succes. Ben benieuwd naar het volgende verhaal!

Ilonka

Leuk om te lezen Linda! Flipflops zijn vanaf nu zeker pantoffeltjes geworden?
Have fun.

Marie jose

Super leuk om te lezen! Heel veel succes met de "eerste" stapjes!

Toke

Je droom is nu écht ! Vooral genieten en ga ervoor, het gaat je lukken ! ???

Hedy

Super Linda, we volgen jou avontuur, geniet en zet 'm op!!
dikke kus X

Liesbeth

Hoi stoere meid, heeeeeeeeel veel plezier & hele mooie dagen gewenst! Ik kijk en lees -vanaf een respectabele afstand- met veel plezier mee!

Ruth

Oh wat klinkt dat allemaal
GEWELDIG. Ben echt hartstikke trots op je Linda wat een prachtig avontuur. Ga er van genieten ?

Dorine

Top Linda, geweldige uitdaging, zet hem op en ik ben trots op je! Terwijl ik hier op Vik zit te passen even lekker alles gelezen en bekeken. Leuk om je te kunnen volgen. Liefs

Hanneke Kersten.Hallo

Hallo Linda,
Volgens mij ben jij de moeder van Derkje,Pleun en Lotte?
Hartstikke goed waar je momenteel mee bezig bent!!!
Heel veel bewondering voor je,ik las vandaag het stuk in de Bossche omroep.
Mijn steun wil ik je in ieder geval schenken.
Ik zal met veel enthousiasme jouw reisblog lezen.
Ik wens je alle succes van de wereld .
een geweldig initiatief!!!
Lieve groet Hanneke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood